Bra att veta

Allmänna Resevillkor för paketresor

Vi tillämpar de allmänna resevillkoren som är överenskomna mellan Researrangörsföreningen i Sverige och Konsumentverket den 1 september 2014.

Läs de Allmänna Resevillkoren här!

Integritetspolicy

Du ska alltid kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Vi vill med denna integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med tillämplig lagstiftning.

Läs vår integritetspolicy här!

Bra att veta inför resan

Bokning
Bokning av resor gör du genom vår webbshop på hemsidan eller vid särskilda önskemål går det bra att ringa oss på 010-585 25 00.

Betalning
Efter bokningstillfället skickas en faktura till dig. För endagarsresor framgår senast betalningsdatum på fakturan. För övriga resor samt evenemangsresor (t ex teater) är det två stycken olika betalningsdatum på fakturan. Det ena datumet avser anmälningsavgiften och det andra datumet avser slutbetalningen.

Anmälningsavgiften betalas senast 10 dagar efter bokning av resan. Slutbetalning sker senast 30 dagar innan avresan. Om resan bokas senare än 30 dagar innan avresan ska hela resans belopp betalas omgående.

Anmälningsavgifter
Dagsresor: 0 kronor.
Dagsresor med evenemang: Biljettpriset för evenemanget (Obs! Priset kan variera).
Flerdagarsresor: 1000 kronor.

Avbokning
Vid avbokning tidigare än 30 dagar före avresan ska resenären betala anmälningsavgiften som avbokningskostnad.
Vid avbokning därefter, men tidigare än 14 dagar före avresan, ska resenären erlägga 25 % av resans pris, dock lägst anmälningsavgiften.
Sker avbokning därefter, men tidigare än 8 dagar före avresan, ska resenären erlägga 50 % av resans pris, dock lägst anmälningsavgiften.
Sker avbeställningen inom 8 dagar före avresan, ska resenären betala hela resans pris.
En ombokning är att likställa med en avbokning och en ny bokning.

All avbokning ska ske på kontorstid via telefon på nr 010-585 25 00.

Önskemål om reserverad sittplats
Vi försöker att uppfylla kundens önskemål så långt de är möjligt. Dock kan önskemål inte garanteras. Det finns möjlighet att reservera plats långt fram i bussen på våra endagarsresor. Vi reserverar de tre främsta raderna i bussen mot en administrativ avgift på 50 kr/plats och person. Vid platsreservation på flerdagarsresor är den administrativa avgiften 50 kr/plats/person och resdag.
Kontakta kontoret vid platsreservation på 010-585 25 00.

Allergier
Var noga med att meddela eventuella allergier vid bokningstillfället. Detta för att vi ska kunna försöka tillgodose era önskemål/behov så långt det är möjligt.

Inställd resa
Hos oss kan en resa komma att ställas in om antalet deltagare understiger 25 resenärer. Om en endagarsresa blir inställd meddelas samtliga resenärer senast 7 dagar innan avresa och om en flerdagarsresa ställs in meddelas kunden senast 14 dagar innan avresa.

Giltigt pass och försäkring
Ett giltigt pass ska alltid tas med på resor utomlands. För att underlätta vid eventuell sjukdom på utlandsresa bör du ta med ett EU-kort (det europeiska sjukförsäkringskortet). EU-kortet beställs via Försäkringskassan.

Resegaranti
Vi ställer lagstadgad resegaranti till Kammarkollegiet för paketresorna.

Kvarglömda saker
Har du glömt något på bussen, skicka ett mail till info@hallestabuss.se eller kontakta oss under kontorstid på telefonnummer 010-585 25 00.

Scroll to top